VMUS laiškas darbdaviams.

Svarbiausias svečias restorane – darbuotojas?

Jei reikėtų įvardinti didžiausią restoranų, kavinių ir kitų maitinimo įstaigų trūkumą, veikiausiai, dauguma paminėtų personalą. Nemalonus, grubus, neprofesionalus darbuotojų elgesys gali gerokai sumenkinti verslo įvaizdį ir sumažinti lankytojų skaičių. Visiems suprantama, kokia gyvybiškai svarbi yra aptarnavimo kokybė. Ar viskas priklauso tik nuo atlyginimo ir kokiomis priemonėmis galima pagerinti situaciją?

Pasaulyje vis stipriau įsitvirtina nuomonė, kad posakį „Klientas visada teisus“ reikėtų keisti į „Svarbiausias restorane – darbuotojas“.

Naujas požiūris į komandą.

Pasaulyje vis stipriau įsitvirtina nuomonė, kad posakį „Klientas visada teisus“ reikėtų keisti į „Svarbiausias restorane – darbuotojas“. Ir tai tikrai nereiškia, kad pastarasis gali elgtis kaip tinkamas, be jokios atsakomybės, ir už tai dar gauti didesnį atlygį. Tai reiškia, kad jei tinkamai pasirūpinsi savo komanda – ji ne ką prasčiau pasirūpins tavo klientais. Be to, remiantis tokią strategiją jau įgyvendinusių maitinimo įstaigų patirtimi Amerikoje – šioji dar ir prisideda prie pelno didinimo (kuo labiau vertinamas jaučiasi darbuotojas – tuo maloniau jis aptarnauja klientą, o kuo maloniau aptarnaujamas klientas – tuo mieliau jis sugrįžta). Na, o didžiausias privalumas, kad tam nereikia nei didelių investicijų, nei specifinių žinių.

Paprasčiau, nei gali atrodyti.

Būdai, kaip pasiekti norimą rezultatą ir pagerinti aptarnavimo kokybę – daug paprastesni, nei galima pamanyti. Žinoma, pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį, kad nors ir nekalbama apie darbuotojų atlyginimą – tai yra bet kurių darbinių santykių pamatas. Todėl, be jokių abejonių, jis turi būti adekvatus ir proporcingas darbo krūviui.

Grįžtant prie minėtųjų būdų – vienu esminių laikomas dėmesys darbuotojui. Darbdavys turėtų ne tik kontroliuoti darbo kokybę ar laiku mokėti atlygį, bet ir stengtis palaikyti ryšį su darbuotoju, kaip su asmenybe. Juk tai žmogus, kuris pirmasis pasitinka ir paskutinysis išlydi klientus, kitaip tariant – fronto linija. Kiek bus investuota, tokią grąžą gaus klientas.

Vienas iš siūlymų, kaip tai padaryti – būtinai minėti gimimo dienos šventes. Ir ne tik nustebinti darbuotoją dovanėle (beje, ja turėtų pasirūpinti pats vadovas, o ne palikti šį rūpestį kolegoms, kaip įprasta daugelyje Lietuvos įmonių), bet nepamiršti ir asmeniškai paskambinti ar bent parašyti SMS žinutę (taip, tai padaryti įmanoma! Steve DiFillippo – puikus pavyzdys. Vieno stambaus restoranų tinklų Amerikoje valdytojas pasveikina kiekvieną iš 850 savo darbuotojų!) Žinodami, kad yra svarbūs, tokiais darbuotojai laikys ir klientus. Juk kiekvieną stengtis skatina žinojimas, kad tos pastangos yra pastebimos ir vertinamos. Dar vienas svarbus dalykas – suteikti pakankamai laisvės darbuotojams. Įstaigos standartai labai svarbu, bet reikėtų nepamiršti, kad kaip elgtis konkrečioje situacijoje, geriausiai mato darbuotojas, todėl nereikėtų reikalauti aklai vadovautis taisyklėmis. Darbuotojas turi jaustis laisvai, savo vietoje, tik tuomet jis galės palaikyti jaukią atmosferą ir pozityvią nuotaiką.

Nemažiau svarbu ir pačiam vadovui pasijusti darbuotojo kailyje. Šis metodas patikrintas ir, beje, jau taikomas ir kai kuriose įstaigose Lietuvoje. Vadovas, plaunantis indus, ruošiantis maistą, priiminėjantis užsakymus ir pan. – galbūt skamba neįtikėtinai, bet pasiteisina šimtų procentų. Tai būdas ne tik suartėti su kolektyvu ir pelnyti pasitikėjimą bei pagarbą, bet pačiam iš arti pamatyti, kaip vyksta darbas, ko trūksta, kaip galima paspartinti, optimizuoti įvairius procesus. Kitaip tariant, vadovas ir pats turi tapti komandos dalimi, nes tik taip gali tapti ir autoritetu.

Visų svarbiausia – pažinti komandą.

Būdai, kaip motyvuoti darbuotojus ir gerinti aptarnavimo kokybę, gana paprasti ir aiškūs. Tačiau šią strategiją taikančių restoranų vadovai pirmiausia siūlo gerai pažinti savo komandą. Tiksliau – itin atsakingai rinktis, kas ją sudarys. Patirtis ir pasiekimai negali netekti prasmės, tačiau daugiau dėmesio reikėtų skirti ir asmeninėms savybėms, pomėgiams, laisvalaikio užsiėmimams, puoselėjamoms vertybėms ir įsitikinimams. Pavyzdžiui, galbūt laisvu laiku darbuotojas savanoriauja? Tai reiškia, kad tikrai yra neabejingas žmonėms. Net smulkiausios detalės turėtų būti svarbios. Darbuotoją reikia rinktis taip pat akylai, kaip draugą, nes nuo jo priklauso didžioji dalis verslo sėkmė. Jei to negalite padaryti patys, kreipkitės i VMUS, mes jums padesime.

Į klausimus atsakysime, patarsime ir susitarsime kaip jums būsimi ir esami darbdaviai padėti.
+37064511143
info@vmus.lt

Geresnių rezultatų siekia visų įstaigų vadovai, tik dažnai pasirenkamos netikamos priemonės – nuobaudos, taisyklės, apribojimai, reikalavimai. Priemonės, kurios veikiau demotyvuoja, nei skatina. Keli patikrinti ir visiškai paprasti būdai gali pakeisti daugiau, nei galėjote pagalvoti.

 



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *