Socialinių tinklų įtaka verslui: per didelė, kad būtų galima ignoruoti

 

„Jei tavęs nėra internete – tavęs nėra visai” skamba šimtus kartų girdėta frazė, tačiau pastaruoju metu ji įgauna kiek kitokią prasmę nei prieš dešimtmetį, kuomet verslui reprezentuoti visiškai pakako internetinės svetainės. Ką gi, laikai pasikeitė, tad ir garsioji frazė šiandien galėtų skambėti kiek kitaip – „Jei tavęs nėra socialiniuose tinkluose – tavęs nėra visai“, o gal tiksliau reikėtų sakyti – esi toks, koks esi socialiniuose tinkluose.

VMUS Komentaras

Kad internetinių svetainių poreikis išlieka nepakitęs – abejonių tikrai nekyla, tačiau keletą pastarųjų metų stulbinantį populiarumą įgijo socialiniai tinklai. Šie tapo ne tik asmeninio gyvenimo dalimi, tačiau ėmė nepaprastai stipriai veikti ir verslo nišą. Ypač – viešojo maitinimo sferą.

Patogumas ir atsakomybė

Kėlimasis į virtualią erdvę suteikia klientui galimybę ne tik operatyviai susipažinti su nauja maitinimo įstaiga (peržiūrėti nuotraukas, atsiliepimus ir pan.), bet ir naudotis kitomis paslaugomis: rezervuoti stalelį, pateikti užsakymą ar sužinoti kainas. Klientui – tai būdas greitai ir patogiai gauti reikiamą informaciją, verslui – proga sudominti lankytojus ir paskleisti reklamą kone labiausiai pasiteisinančiu keliu. Visgi, verslininkus tai įpareigoja dar labiau rūpintis valdomos įstaigos reputacija. Pastebėta, kad įvairių kavinių ir restoranų lankytojai vis dažniau ima fotografuoti patiekalus bei gėrimus, nuotraukose žymėti vietas, kuriose leidžia laiką, dalintis pastebėjimais apie jas. Kiti, ieškodami, kur užkąsti ar surengti šventę – pirmiausia skuba tikrinti socialinių tinklų platybes (ypač Facebook bei Instagram) bei, pagal ten esančius duomenis, rinktis restoranus. Tyrimais buvo nustatyta, kad paveikiausi socialinių tinklų įtakai yra 18-35 metų amžiaus klientai. Kitaip tariant – tie, kurie ir sudaro didžiausią klientų procentą. Neturėtų stebinti ir tai, kad šie klientai, vos atėję į restoraną, jau žino, ką norės užsisakyti, mat viską, ką norėjo sužinoti, jie jau rado socialiniame tinkle.  Taigi, prastas, neskoningas, neestetiškas patiekimas gali tapti klientų srauto mažėjimo priežastimi, todėl norėdami juos išlaikyti, o juo labiau prisivilioti naujų, maitinimo įstaigų šeimininkai turi pasistengti, kad kokybė būtų nepriekaištinga.

VMUS Komentaras

Neišvengiami pokyčiai ir būdas juos valdyti

Klientų lūkesčiai nuolat keičiasi, o maitinimo įstaigos, norėdamos jų sulaukti ir ateityje, yra priverstos tuos lūkesčius pateisinti. Ir čia kalbama ne tik apie jau minėtą patiekalų ar gėrimų estetiką, bet ir daugelį kitų dalykų: maisto pasirinkimą, ingredientus, interjero detales ir visumą, apšvietimą, serviruotę bei begalę kitų smulkmenų, kurias šiandieninis klientas puikiai pastebi ir gana kritiškai vertina (juk visa tai matyti į Facebook ar Instagram keliaujančiose nuotraukose / asmenukėse!). Todėl pokyčiai tiesiog neišvengiami – tenka apgalvoti ne tik iš kokių žaliavų patiekalas bus pagamintas, bet ir kaip jį dailiai įkomponuoti lėkštėje, o ką jau kalbėti apie tai, ar lėkštė dera prie stalo paviršiaus ir kaip visas šis derinys atspindi restorane parinktą apšvietimą.

vmus komentaras

Kai kurie restoranų savininkai teigia, kad socialiniai tinklai ir toks klientų aktyvumas juose – tai puikus būdas stebėti įgyvendintų pokyčius rezultatus. Jei lankytojai ima fotografuoti ir talpinti patiekalų ar interjero detalių nuotraukas savo paskyrose – reiškia, kad judama teisinga linkme. Jei priešingai – tai patikimiausias rodiklis, kad atėjo metas kažką keisti. Be to, ir patiems paprasta pasitikrinti, ar priimta naujovė buvo teisingas sprendimas. Viskas, ką reikia padaryti, tai patalpinti nuotrauką. Paskyros sekėjų reakcija – pats geriausias rodiklis.

vmus komentaras

Be abejonės, socialinių tinklų įtaka verslui nėra naujiena ir Lietuvoje, tačiau vis dar yra skeptiškai vertinančių jų naudą ar poreikį. Didžiųjų šalių, tokių kaip Amerika, pavyzdžiai puikiai iliustruoja, kad tokių pokyčių nereikia bijoti ir XXI-ojo amžiaus galimybes priimti kaip verslo plėtros ir sklaidos būdus.



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *