Pritrenkiančios naujovės. Įspūdingiausi 2017-ųjų restoranų verslo konceptai.

Ne paslaptis, kad kaip ir bet kurioje kitoje srityje, taip ir kalbant apie viešojo maitinimo sektorių, didžioji dalis naujovių mus pasiekia iš Jungtinių Amerikos Valstijų. Vietinis žurnalas „Restaurant business“ neseniai pristatė įspūdingiausias praėjusių metų restoranų verslo koncepcijas, galinčias padėti optimizuoti darbą ar pritraukti didesnius lankytojų srautus. Nors dalis šių idėjų dar nefunkcionuoja taip, kaip buvo numatyta, tačiau panašu taps išties efektyviais sprendimais, tad visai netrukus gali pasiekti ir Lietuvos rinką.

„Amazon GO“ pristatyta „Griebk ir eik“ technologija

„Griebk ir eik“ (angl. Grab-and-go) technologija – tai nauja greito maisto restoranų ar užkandinių koncepcija, suteikianti galimybę klientams apsipirkti dar greičiau ir patogiau. Pagrindinis šios technologijos principas – jokio fizinio atsiskaitymo už įsigytas prekes, jokio stovėjimo eilėse ir centų skaičiavimo prie kasos. Kitaip tariant, iš lentynų gali čiupti ir neštis ką panorėjęs – sąskaitą už tai bus pateikta mobiliojoje „Amazon“ programėlėje, kuri automatiškai fiksuoja kiek ir kokių prekių buvo paimta iš lentynų, tad viskas, ką reikia padaryti – susikurti paskyrą. Nors buvo planuota, kad jau visai greitai šis sprendimas bus prieinamas visiems, norintiems apsipirkti „Amazon GO“, vis dėlto, kol kas technologija gali naudotis tik kompanijos „Amazon“ darbuotojai. Neoficialiais duomenimis „Griebk ir eik“ sistemos veikimą apsunkina daugiau nei 20 tuo pačiu metu apsiperkančių klientų, tačiau teigiama, kad sistema nuolat tobulinama ir netrukus turėtų funkcionuoti kaip pridera.

Kompiuterizuoti „McDonalds“ apmokėjimo sistema ir valgiaraštis

Mėsainių milžinas „McDonalds“ taip pat siekia optimizuoti atsiskaitymo už įsigytą maistą bei patiekalų pasirinkimo procesus. Šiuo metu šiame greitojo maisto restorane sparčiai diegiamos dvi naujovės: siūloma mokėjimus atlikti ir užsisakyti maistą naudojantis mobiliąja programėle, o atvykus į restoraną patiekalus rinktis kompiuterizuotame valgiaraštyje.

Mobilioji programėlė suteikia galimybę užsisakyti maistą ir apmokėti sąskaitą tiesiog naudojantis mobiliuoju telefonu, o jį atsiimti siūlomi trys variantai: atvykti į „McDonalds“ restoraną, pasiimti užsakymą privažiavus automobiliu (naudojantis drive paslauga) arba užsisakyti pristatymą į patogią vietą. Ši sistema jau dabar sėkmingai funkcionuoja dalyje Amerikoje veikiančių „McDonalds“ restoranų.
O štai kompiuterizuotus valgiaraščius galima išvysti ir Europoje (pavyzdžiui, kaimyninėje Lenkijoje). Atvykus į restoraną nereikia trypčioti prie kasos ir paskubomis rinktis maistą, kad neužlaikytum eilės. Tai patogiai galima padaryti prie didžiulių ekranų. Ir greičiau, ir nereikia vargintis susikalbėti svetima kalba. Čia ramiai pasirenki norimus patiekalus, išsispausdini numerėlį ir eini atsiskaityti.

Išmanieji užsakymai „T-Mobile“ sporto arenoje

Maistas atnešamas tiesiai į sėdėjimo vietą, taigi netenka praleisti nė vienos varžybų ar koncerto akimirkos, stumdytis eilėje ar gaišti laiko laukiant sąskaitos.

Las Vegase veikiančioje sporto arenoje „T-Mobile“ įdiegta moderni užsakymo ir atsiskaitymo sistema. Klientai gali užsisakyti gėrimų ir užkandžių bei atsiskaityti už juos naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais ir bekontaktėmis bankinėmis kortelėmis. Maistas atnešamas tiesiai į sėdėjimo vietą, taigi netenka praleisti nė vienos varžybų ar koncerto akimirkos, stumdytis eilėje ar gaišti laiko laukiant sąskaitos. Be to, naudojantis šia sistema galima įsigyti ir suvenyrų ar atributikos nepajudant iš vietos – sausakimšus koridorius galima pamiršti.

Virtualiųjų atsiskaitymų režimas – daugiau jokių arbatpinigių

Panašu, kad pasaulyje prasidėjo tikra virtualiųjų atsiskaitymų era. Viename Niujorke veikiančiame restorane apskritai atsisakyta galimybės atsiskaityti grynaisiais. Už kavą, kitus gėrimus ar užkandžius galima atsiskaityti tik bankine kortele arba mobiliųjų apmokėjimų sistema. Restorano vadovybė priėmė šį sprendimą tikėdamasi suteikti daugiau patogumo klientams ir neįpareigoti jų palikti arbatpinigių padavėjams, taip išvengiant nemalonių, nejaukių akimirkų.

Greitis, patogumas ir efektyvus turimų resursų panaudojimas – pagrindiniai taip sparčiai diegiamų naujovių privalumai. Nors daugelis jų reikalauja didžiulių investicijų ir dar nėra iki galo ištobulintos, lieka tik spėlioti, kaip greitai pasieks ir Lietuvos viešojo maitinimo sektorių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *