Pasaulio virtuvių revoliucija

Pasaulio virtuvių revoliucija

Prieš keletą metų pasaulio viešojo maitinimo industriją užplūdo neregėto masto etninių patiekalų manija. Restoranų, kavinių ir kitų maitinimo įstaigų, ypač naujai atidarytų, didžiąją dalį valgiaraščio, ar net visą jį, ėmė sudaryti ne kas kita, kaip įvairių pasaulio virtuvių patiekalai: nuo kaloringų mėsainių ar kebabų iki įmantrių sušių. Ši tendencija neaplenkė ir Lietuvos, kur it grybai po lietaus pradėjo dygti picerijos, italų, kinų ir kitų tautų etninės virtuvės pagrindu įkurtos viešojo maitinimo įstaigos. Žinoma, sakyti, kad šis reiškinys buvo liovęsis – neteisinga, mat vis atsidaro naujų tokių restoranų, tačiau tenka sutikti, kad reiškinys buvo gerokai aprimęs. Pastaruoju metu stebima antroji pasaulio virtuvių populiarumo banga – tikra etninio maisto revoliucija.

Neblėstantis populiarumas

Nors didysis susižavėjimas pasaulio virtuvių patiekalais ir tokius patiekalus siūlančių restoranų steigimas žymiai mažesnis, nei buvo prieš keletą metų, atliktų apklausų duomenis, viešojo maitinimo įstaigų lankytojai vis dar jaučia simpatijas ir didžiulį potraukį skanauti etninių patiekalų ar maisto, kuris jų įkvėptas. Kalbant skaičiais – daugiau nei 60 % apklausoje dalyvavusių restoranų lankytojų nurodė, kad bent kartą per mėnesį užsuka pasisotinti į restoranus ar kitas viešojo maitinimo įstaigas, kur siūloma etninių įvairių šalių patiekalų. O tai, kad pasaulio virtuvių skoniai dar ir šiandien vilioja gana stipriai, nurodė beveik pusė apklaustųjų. Akivaizdu, kad restoranų lankytojai yra atviri naujovėms ir netradiciniams skoniams. o geriausias to įrodymas – neblėstantis etninių patiekalų populiarumas.

Tas pats tik kitaip

Tų pačių tyrimų duomenimis, lankytojai ištikimiausi ir labiausiai mėgsta skanauti Italijos, Meksikos, Kinijos, Ispanijos ir Japonijos etninių patiekalų. Veikiausiai tai nė kiek nestebina ir yra lengvai nuspėjama, mat geriausiai šias tendencijas atspindi viešojo maitinimo sektorius. Net Lietuvoje pastaruoju metu itin klestinčios ir kone daugiausiai dėmesio sulaukiančios įstaigos atstovauja būtent šių šalių virtuves. Visgi, nuolatinės verslo plėtros idėjų paieškos skatina išnaudoti šių virtuvių populiarumą maksimaliai, todėl vis daugiau viešojo maitinimo įstaigų ieško būdų, kaip patiekti tuos pačius, klientų pamėgtus etninius patiekalus naujai, adaptuoti juos ir taip sukurti naują, tačiau jau pažįstamą skonį ir tokiu būdu ne tik išlaikyti turimus lankytojus, bet ir padidinti jų srautus unikaliomis naujovėmis. Keletas jų jau spėjo įsitvirtinti Amerikos viešojo maitinimo sektoriuje.

Beribė aistra Azijos virtuvei

Gerai žinomų vietinių patiekalų ir pamėgtų etninių skonių sintezė ir yra toji pasaulio virtuvių revoliucija, kuri pastaruoju metu šturmuoja viešojo maitinimo rinką. Ypač gaji ši mada Amerikoje, kur pozicijų neužleidžianti Azijos virtuvė darniai susijungia su lokaliu maistu. Ir tam net nebūtina steigti prašmatnių restoranų – čia apstu pavyzdžių, kaip gera idėja gali būti puoselėjama tiesiog užkandinėse ant ratų. Štai vienas tokių – nepaprastai populiarūs lietiniai. Pagal Kinijos tradicijas gaminami kiaušinių lietiniai su Amerikoje įprasta barbekiu stiliaus mėsa ir kopūstų salotomis greta – tai skonis, kurį klientai renkasi labai entuziastingai.

Ką gali padažai

Vis populiariau tampa ne tik derinti vietinius ir etninius patiekalus taip siūlant lankytojams naujų skonių, bet ir pagardinti juos netikėtais sprendimais. Labiausiai šefams čia praverčia padažai, kurių variacijos atskleidžia stebinančias maisto galimybes. Įtraukę į valgiaraščius neįprastus padažus, šefai ne tik sukuria naują skonį, bet ir intriguoja lankytojus. O ką jau kalbėti apie madinguosius skonius, kurie paragauti masina daugelį. Tyrimų duomenis, šiuo metu pasaulyje lyderiauja Karibų kraštų stiliaus „Jerk“ padažas, iš Tailando kilęs „Curry“, graikinis „Tzatziki“ ir japonų virtuvės pasididžiavimas – vasabis. Naudodami šiuos pagardus, virtuvių šefai lankytojams gali pasiūlyti šį tą labai gerai pažįstamo, bet visiškai naujame vaidmenyje, kaip, pavyzdžiui, kone amerikiškiausias patiekalas – didkepsnis – klientus gali visiškai netikėtai pasiekti pagardintas vasabiu. Taip derindami neįprastus skonius sukuria nuostabią vietinių ir etninių patiekalų vienovę.

Lotynų Amerikos virtuvė neužleidžia pozicijų

Reikėtų paminėti ir tai, kad yra tiesiog nenurungiamų konkurentų. Amerikoje – tai Lotynų Amerikos virtuvė. Neturinti sau lygių populiarumo atžvilgiu, ji vis dar pritraukia beveik 70 % visų viešojo maitinimo įstaigų lankytojų ir valstijose yra antra pagal patrauklumą virtuvė. Taigi neturėtų stebinti, kad buvo adaptuoti ir šio regiono patiekalai. Išlaikant pagrindinius etninės virtuvės ingredientus – kukurūzus, pupeles ir aitriąsias paprikas – tik siūlant gausesnę įvairovę kitų priedų bei paruošimo būdų.

Tendencijos ir adaptacija

Pasaulyje įsigalinčios mišrios virtuvės tendencijos – tai proga praplėsti verslo galimybes ir realizuoti naujas idėjas. Adaptuoti patiekalus ir siūlyti kelių skirtingų regionų sintezę vienoje lėkštėje – originali, tačiau gana rizikinga mintis, todėl svarbu nuodugni rinkos analizė ir tinkamos išvados, ką sujungti galėtų būti sėkminga. Kitaip tariant, jei konkrečioje vietovėje Meksikos virtuvė nėra populiari – nepasiteisins net ir sumaniausios idėjos ją adaptuoti, jei nėra įprasta gaminti aštrų maistą – populiarumo sulaukti nepadės net patys skaniausi padažai.

 

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *