Maisto pasirinkimas restorane: kaip nenusivilti

Maistas

 

Veikiausiai kiekvienas turi mėgstamą vietą, kurioje dažnai lankosi ir drąsiai ragauja įvairius patiekalus. Pažįstama virtuvė ir valgiaraštis – saugi vieta pamaloninti skonio receptorius, visgi, nemalonių staigmenų nepavyksta išvengti ir čia. O ką jau kalbėti apie naujai atrastas vietas: restoranus, kavines ir užkandines, kuriose lankomasi pirmą kartą? Šiaip ar taip, juk kaskart neužsisakinėsi to paties patiekalo – ir pabosta, ir išmėginti ką kita tikrai norisi. Tačiau tais atvejais, be abejonės, tenka susitaikyti su rizika, kad galima stipriai prašauti. Kaip tą riziką sumažinti iki minimumo, gali patarti ir patys viešojo maitinimo įstaigų darbuotojai bei šefai.

Vis dar gajūs praeities mitai

Vienas populiariausių visų laikų viešojo maitinimo stereotipų – niekada neužsisakinėti žuvies patiekalų pirmadieniais – jau seniai ir liko tik stereotipu. Galbūt tuomet, kai žuvis į restoranus būdavo vežama kartą per savaitę – čia buvo galima rasti tiesos, tačiau gerokai pasikeitus žaliavos tiekimo standartams, tikrai nėra reikalo baimintis, kad pirmadienio lėkštėje patiekta žuvis maitinimo įstaigą pasiekė beveik prieš savaitę. Tad žuvies patiekalai nėra tai, ko rekomenduoja atsisakyti restoranų darbuotojai. Priešingai, gali nustebinti, ko iš tiesų siūloma neužsisakyti.

Patiekalai, kuriuos reikėtų išbraukti iš savo valgiaraščio

Kalbant apie naujose vietose vengtinus patiekalus, apsistojama ties dviem, gana netikėtais variantais. Vienas iš pasiūlymų – salotos. Nors salotos, greičiausiai, daugelio vertinamos kaip kone geriausias pasirinkimas, jei nežinai, ko nori, ar nedrįsti išmėginti naujovių, iš tikrųjų jos ir gali tapti ta nemalonia staigmena apsilankius naujame restorane ar kavinėje. Kodėl? Todėl kad būtent pastarųjų šviežumu ir švara pasirūpinti sunkiausia. Tad ypač jei kyla įtarimų dėl higienos normų paisymo vietoje, kurioje teko apsilankyti, salotų rinktis nerekomenduojama. Pastarosios yra gana lengvai veikiamos aplinkos, todėl jų laikymo sąlygos reikalauja ypatingo dėmesio. O ką jau kalbėti apie kruopštų kiekvieno lapelio plovimą. Rimtesnių padarinių gal ir neteks pajusti, tačiau ar bus patiektas tikrai kokybiškas maistas – klausimas. Antrasis, ne mažiau stebinantis siūlymas, nežinomose maitinimo įstaigose vengti specialiųjų arba dienos pasiūlymų. Pastarųjų taip pat siūloma atsisakyti dėl kokybės – galimas dalykas, kad šie patiekalai, ypač atokesnėse maitinimo įstaigose, ruošiami iš tų produktų, kurie virtuvėje užsilikę ilgiausiai, taigi apie šviežumą galima nebent tik pasvajoti.

Ką vertėtų rinktis – auksinė taisyklė

Galvojant apie tai, ko geriau nevalgyti, gali ir nebelikti iš ko rinktis. Kadangi mintis likti be pietų tikrai nevilioja restoranų bei kavinių lankytojų, jų darbuotojai visada siūlo vadovautis auksine taisykle – rinktis tai, kur atėjai. Kitaip tariant, jei užsukai į kepsnių restoraną, verčiau nerizikuok mėginti makaronų, jei apsilankei greito maisto restorane – tikrai gali nusivilti sveikuolišku jų pasiūlymu. Reikėtų susimąstyti apie tai, kad maitinimo įstaiga veikiausiai ne veltui pasirinko vieną ar kitą kryptį, o joje specializuojasi, taigi visi kiti pasiūlymai gali būti skirti tik įtikti vartotojams. Tuomet neteks nusivilti neįkandamais picų krašteliais, sudeginta kava ar nenuspėjamais ingredientais patiekaluose. Ne taip retai maitinimo įstaigos ryžtasi trūkstamą produktą pakeisti kitu, taip kardinaliai pakeisdamos patiekalo sudėtį. Ir viskas tik dėl to, kad jis nėra tipinis restorano ar kavinės valgiaraštyje ir reikiamų ingredientų ne visada esama.

Restoranų problemos

Reikiamų žaliavų stoka vienam ar kitam patiekalui pagaminti nėra didžiausia viešojo maitinimo įstaigų problema. Gerokai svarbiau – požiūris į visa tai. Tikrai netrūksta vietų, kuriose nesureikšminama ne tik tai, kad trūksta produktų, bet ir tai, kad patiekalai paruošiami visai kitaip, nei turėtų būti. Turbūt būtų sunku ir suskaičiuoti, kiek skirtingų variantų „Cezario“ ar „Graikiškų“ salotų yra tekę ragauti, o štai vadinasi visur taip pat.

Tą patį būtų galima pasakyti ir higieną – dalis maitinimo įstaigų ja rūpinasi tikrai ne taip, kaip turėtų. Dėl nepaaiškinamų priežasčių manoma, kad verčiau jau sumokėti baudą, nei nuoširdžiai pasirūpinti klientu. Netrūksta tik jau minėto dirbtinio dėmesio, kuomet valgiaraščiai kimšte prikemšami populiariųjų patiekalų, siekiant vilioti klientus ir visai nesvarstant apie tų patiekalų kokybę.

Visų svarbiausia – pati vieta

Visgi, nors patarimų apie tai ką, ko reikėtų vengti ir ką verčiau rinktis restorane, kuriame lankomasi pirmą kartą arba tiesiog siekiant patenkinti smalsumą ir išmėginti naujų patiekalų, negailima, išvada viena – ne taip svarbu ką valgai, kur kas svarbiau kur tai atlieki. Į vietas, kurios kelia įtarimų dėl patiekalų sudėties, ingredientų kokybės ar, ypač, higienos reikalavimų paisymo, apskritai verčiau nė kojos nekelti. Tuomet neteks svarstyti, kaip švariai buvo nuplautos salotos ir kaip seniai virtuvėje guli šefo siūloma žuvis. Juk švara, tvarka ir maisto kokybė, tikėtina, ir yra pagrindiniai kriterijai, pagal kuriuos buvo atsirinktos tos pažįstamos, mėgstamos vietos. Tos vietos, kuriose valgoma drąsiai ir skaniai. Nevalia jų pamiršti ir norint išbandyti naujus plotus.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *