Kaip elgtis su prekiniu ženklu

Kiekvieno verslo tikslas – kad jų prekinis ženklas būtų atpažįstamas ir mėgstamas. Kodėl? Atsakymas paprastas – klientų simpatijos reiškia intensyvesnę prekybą ir, be abejonės, didesnį pelną. Juk ne vienas stebėjo ir stebėjosi didžiųjų prekinių ženklų sėkme. Populiarumu stebina ne tik pasauliniai vardai, bet ir vietiniai verslai. Atrodo, kad visi jie – nuo „Harley Davidson“ iki „Caffeinne“ – žino kažką tokio, kas priverčia žmones tiesiog pamilti jų verslą. O tas kažkas ir yra prekinio ženklo valdymo menas.

Pirmiausia – suprasti, kas esi

Arba  – kad patiktum kitiems, pirmiausia turi patikti sau. O tai padaryti galima tik tiksliai žinant kas ir kodėl esi. Labai svarbu nusibrėžti ribą tarp vizijos, kurią siekiama įgyvendinti, ir populiarumo, kuris gali apakinti ir kelia didžiulę grėsmę idėjai. Daugumos viešojo maitinimo įstaigų problema – šio rebuso jos taip ir neišsprendžia. Pradėjusios kurti idėją, tuoj pat griebiasi tuo metu vyraujančių sprendimų, taip kurdamos dirbtinumą ir sugriaudamos tai, kas svarbiausia – emocinį ryšį. Jei prekinis ženklas ir verslo idėja nėra tavo gyvenimo dalis – vargu ar pavyks pasiekti tokias aukštumas, apie kurias gali kalbėti didžiųjų prekinių ženklų savininkai. Kitaip tariant, jei idėja – atidaryti greito maisto restoraną – visai nereikia pulti valgiaraščio kimšti sveikuoliškomis idėjomis, kad ir kokios populiarios jos šiuo metu būtų. Klientai labai greitai pastebi, kad yra kvailinami.

Tada – atsirinkti klientus

Šimtus – o gal ir tūkstančius kartų girdėta tiesa – visiems neįtiksi. O kalbant apie restoranų verslą, ši tiesa – tiesiog šventa. Vienas svarbiausių prekinio ženklo sėkmės etapų – aiškus klientų filtravimas. Negalima, o ir neįmanoma, siūlyti kokybiškos prekės visiems, todėl svarbu atsirinkti, kur rinkoje yra verslo vieta ir į ką ji orientuota. Susikoncentruoti į tikslinę auditoriją – geriausia rinkodaros strategija.

Įtraukti ir ugdyti pasitikėjimą

Apsisprendus, kad esi ir ko sieki, ateina metas megzti ryšį su klientu. O tai padaryti yra sunkiau, nei gali pasirodyti. Kad klientas pasitikėtu prekiniu, jam būtina žinoti jo istoriją. Galbūt skamba kvailai, tačiau ar kada susimąstėte, kodėl kiekvienoje internetinėje svetainėje galima rasti skyrelį „Apie mus“. Arba kodėl reklaminės skrajutės, lankstinukai ir kita spauda vis dažniau papuošiama keliais sakiniais apie verslo pradžią ir idėją? Nes klientui tai rūpi. Nes klientas tai SKAITO. Kuo nuoširdesnė ir įdomesnė bus ta istorija – tuo gilesnį įspūdį ji paliks. Juk bet kurį skaitytoja labiausiai domina intriga.

Nevalia kliento nežinioje palikti ir vėliau. Arba, kitaip sakant, svarbu su klientu nuolat palaikyti ryšį, kalbėtis. Ne vien reklama valdo verslo pasaulį, pasitikėjimas – ne ką mažiau. Kuo dažniau klientą pasieks žinios apie prekinį ženklą (ir nebūtinai geros, lygiai taip pat veikia ir nuoširdus problemos aprašymas, dalijimasis jos sprendimo būdais, nauji verslo posūkiai, investuotojai ir pan.) – tuo labiau jis jausis su juo susijęs. Familiarumas – štai kas padės išugdyti pasitikėjimą verslu.

Laikytis krypties

Laikytis krypties, arba idėjos, ypač sunku smulkiajam verslui, kurio investicijos ribotos ir kurį nuolatos masina populiarieji tų dienų sprendimai. Visgi, reikia adekvačiai įvertinti savo galimybes ir tvirtai laikytis, nepaleidžiant idėjos vėjais. Gali pasirodyti, kad kur kas mažesnė investicija, net jei ir ne visai atitinka puoselėjamą idėja, gali pritraukti didesnius lankytojus srautus. Tačiau kaip tokią išdavystę vertintų ta saujelė lojaliųjų, kurių širdis prekiniam ženklui jau pavyko užkariauti? Ir ar tie, privilioti nauju, populiariu triuku, tikrai galėtų užimti jų vietą? Klientui turi būti pateikta priežastis, dėl kurios jis gali tikėti prekiniu ženklu ir prie jo prisirišti. Kitais žodžiais tariant – kad ir nedideliais, bet tvirtais žingsniais, judėti yra kur kas geriau, nei be krypties lėkti šuoliais. Likti ištikimu idėjai, net jei ji populiarėja lėčiau, nei norėta – štai kur tikroji vertybė.

Bendravimo kokybė ir etiketas

Sunku įsivaizduoti viešojo maitinimo įstaiga be maisto produktų ir kitų būtinų priemonių tiekėjų. Pastarųjų vaidmuo kuriant prekinio ženklo sėkmės istoriją taip pat labai svarbus. Būtina ne tik laikytis etiketo taisyklių ir mandagumo, laiku vykdyti įsipareigojimus ir nepiktnaudžiauti išlygomis, tačiau ir plėtoti bendradarbiavimą, ieškoti abiems pusėms naudingiausių sprendimų. Sklandus bendravimas ir glaudus ryšys su tiekėjais gali atverti naujų galimybių, o tai tik priartina prie verslo sėkmės.

Galiausiai – tapti visuomenės dalimi

Ne kartą girdėta mintis, kad vienetas – nieko vertas, o būrys tokių vienetų – tiesiog neįveikiamas, gali skambėti banaliai, tačiau tai veikia. Ir veikia kalbant apie maitinimo įstaigas bei jų prekinių ženklų sėkmę. Viešasis ir privatusis gyvenimas seniai susipynęs, o jų ribos nunykusios taip stipriai, kad dažnais atvejais tai yra vienas ir tas pats. Todėl verslas, tikėdamasis sėkmės, turi reaguoti ir tapti visuomenės, visuomenės, kurią sudaro jo klientai, dalimi. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad nedera atsiriboti ir apsiriboti vien teikiamomis paslaugomis. Svarbu reaguoti į įvykius ir pasirinkti, kurią pusę atstovauji. Didieji prekiniai ženklai yra pasirinkę savo pozicijas net sprendžiant globalius klausimus –  kovojant su šiltnamio efektu ar kritine situacija Afrikos šalyse – ir akivaizdu, kad tai turi tik teigiamos įtakos.



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *