Kad greitasis maistas būtų dar greitesnis

Greitojo maisto restoranai jau tapo neatsiejama mūsų kultūros ir, ko gero, daugelio kasdienybės dalimi. Stabtelėti ir užkąsti akimirksniu paruošiamo šilto maisto labai patogu ir skubant, ir stokojant jėgų keliauti į parduotuvę ar gaminti. Dideliu pasiekimu ir patogumu klientų atžvilgiu būtų galima vadinti ne taip seniai išpopuliarėjusias drive linijas, kuomet užsakymą gauni dar greičiau, nes nereikia vargintis net iš automobilio lipti. Visgi, akivaizdu, kad pripažinimas skatina greitojo maisto sferą tobulėti, todėl vis daugiau sprendimų, kaip dar labiau paspartinti darbą ir aptarnavimą, pamažu išvysta dienos šviesą.

Modernesnis užsakymo priėmimas

Viskas prasideda nuo užsakymo, taigi nevalia pamiršti šios dalies. Sprendimą modernizuoti užsakymų pateikimą ir priėmimą jau įgyvendino ir vienas iš viešojo maitinimo milžinų „Starbucks“, suteikęs klientams galimybę pateikti ir apmokėti užsakymus virtualiu būdu. Deja, labai greitai ėmė ryškėti, kad sistemoje esama daugiau trūkumų nei privalumų. Atlikti užsakymą virtualiu būdų klientams reikėdavo gerokai mažiau laiko, nei užsakytą maistą paruošti, todėl šiuo būdu užsakiusiųjų eilė visai netrukus tapo kur kas ilgesnė už tų, kurie užsisakė įprastai, prie kasos. Nors teoriškai „Starbucks“ rado išeitį – atidarė taškus, kuriuose pateikiami tik virtualiai užsakyti produktai, visgi šia modernia naujove naudotis gali tik keli tūkstančiai įmonės darbuotojų. Klientams sistema kol kas nėra atvira.

Puikia tokio sprendimo alternatyva galėtų tapti „Veggie grill“ greitojo maisto restoranų tinklo Amerikoje vadovų priimtas užsakymų priėmimo būdas. Tiesa, jis nėra virtualus, tačiau aptarnavimas gerokai sklandesnis ir laukimo laikas trumpesnis. Šiame restorane veikia trys aptarnavimo punktai: užsakymo pateikimo, apmokėjimo ir atsiėmimo, o sprendimo esmė – kad vos pateikus užsakymą, jis iškart pasiekia virtuvės komandą, todėl per tą laiką, kol klientas atsiskaito ir prieina prie atsiėmimo punkto – užsakymas jau būna paruoštas ar reikia luktelėti vos kelias minutes.

„Veggie grill“ gana sumaniai išsprendė ir išsinešti skirto maisto atsiėmimo problemą. Veikiausiai visiems yra tekę susidurti su problema, kuomet atvykus pasiimti užsakymo, tenka stovėti eilėje. Kad taip nenutiktų, šiame restorane veikia atskiras punktas, kuriame galima atsiimti tik išsinešti skirtą maistą. Užsisakai – ateini – pasiimi – jokių eilių, jokio laiko gaišimo.

Optimizuoti gamybos procesą

Darbo sparta ir našumas yra pagrindiniai veiksniai, nuo kurių priklauso, kaip efektyviai bus įvykdomi užsakymai, todėl norint, kad greitasis maistas pasiektų klientą išties greitai, pirmiausia reikėtų pradėti nuo gamybos. Kuo tvirčiau šis procesas sustyguotas – tuo operatyviau viskas vyks. „Veggie grill“ vadovai, siekdami paspartinti patiekalų gamybą, nusprendė įdiegti konvejerio principo naujovę. Kitaip tariant, už kiekvieną produkto gamybos etapą atsakingi darbuotojai dirba prie konvejerio tipo darbastalio. Baigus gamybos etapą, produktas juo keliauja iki kito darbuotojo ir taip tol, kol galiausiai pasiekiamas maisto atsiėmimo taškas. Svarbu paminėti, kad šiame restorane naudojamas juostinis darbastalis taip pat išlaiko ir reikiamą produkto temperatūrą, taigi gaminys neatvėsta. Kuo tai padeda? Kiekvienas darbuotojas, nesiblaškydamas, dirba tik savo darbo vietoje ir tik jam paskirtą darbą. Jam nereikia lakstyti po visą restoraną, ieškoti reikalingų priemonių ar pereiti prie kardinaliai kitokio darbo. Susikoncentravę į atliekamas funkcijas, darbuotojai jas atlieka ne tik greičiau (o tai reiškia, kad produktas greičiau pasiekia klientus), bet ir kokybiškiau (dirbant vieną darbą išvengiama klaidų).

Kad ir laikas prabėgtų greičiau

Priversti klientą užsimiršti, kiek laiko reikia laukti – gudrus, tačiau labai svarbus triukas. Ne paslaptis, kad lėčiausiai laikas eina tuomet, kai tenka laukti ir tuo metu daugiau niekuo neužsiimti. Ko tokiu atveju imasi greitojo maisto restoranai? Sudomina klientą gamybos procesu. Gali pasirodyti, kad tai ne naujiena, nes daugelis maitinimo įstaigų Lietuvoje maistą ruošia atvirai, kuomet darbą galima stebėti pro stiklus, tačiau ar tai tikrai orientuota į klientą? Daugelyje šių įstaigų, norėdamas matyti visą procesą, turi prie tų stiklų stovėti. Tai nepatogu ir vargina, todėl galima daryti prielaidą, kad šis Lietuvos verslininkų sprendimas yra atvirkštinis – galimybė matyti palikta, tačiau ji tokia, kad kuo mažesnė dalis klientų norėtų pasinaudoti. Priešingai elgiamasi Amerikoje, kur staleliai, prie kurių klientai gali įsitaisyti ir laukti savo užsakymo, yra tiesiai priešais gamybos liniją. Todėl ir laukti patogu, ir yra ką veikti. Beje, derėtų atkreipti dėmesį ir į stalelius ar laukimo vietas – užsienyje daug dėmesio skiriama patogumui, kai Lietuvos greitojo maisto restoranuose ne visada yra kur prisėsti apskritai.

Greitojo maisto verslas klesti visame pasaulyje, tačiau tai tikrai nereiškia, kad klientams priimtini bet kokie sprendimai ir bet kokia kokybė. Vieta, kurioje galima skaniai pavalgyti ir maistas patiekiamas greičiau (nesvarbu, ar taip yra iš tikrųjų, ar tik sukuriama tokia iliuzija), visuomet pirmaus. Todėl svarbu neatsilikti ir sekti naujoves.

 

Parengta pagal:

http://www.restaurantbusinessonline.com/emerging-brands/veggie-grill-debuts-small-footprint-prototype-urban-locales

http://www.restaurantbusinessonline.com/10-groundbreaking-concepts-2017/starbucks-pickup-only-stores

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *