2018 metų pasaulio virtuvės tendencijos, arba, grožis slypi paprastume.

„Vietinė produkcija, įvairūs šedevrai iš daržovių ir nacionalinių valgių įkvėpti patiekalai – visa tai atsidurs aukščiausiose meniu pozicijose šiais metais. Šios tendencijos atspindi lankytojų gyvenimo būdą, jas tikimasi išvysti ir apsilankius restorane“, – teigia Hadsonas Riehle‘as, vienos didžiausių pasaulyje maitinimo įstaigų jungtinės organizacijos (angl. The National Restaurant Association (NRA)) tyrimų viceprezidentas.

Kartu su tyrimų grupe apklausęs 700 profesionalių Jungtinių Amerikos Valstijų virtuvės šefų, jis pažymi: „Virtuvės šefai įkvėpimo semsis ne tik vietinėje, bet ir pasaulio virtuvėje, ieškodomi labiausiai pritaikomų skonio elementų“.

NRA parengtoje ataskaitoje minimos idėjos aktualios ir Lietuvos restoranams. Juolab, kad sparčiai augant modernių naujų maitinimo erdvių skaičiui, juose pastebimas pasaulinės praktikos taikymas.
Apklausus virtuvės šefus paaiškėjo, kad kaip ir kelis pastaruosius metus, pagrindinio restorano meniu rengimas toliau siejamas su natūralumo srove: atiduodama duoklė autentikai, pastebimi nacionalinių patiekalų motyvai. Pateikiama išskirtinai vietinė produkcija, o gaminamus patiekalus sudaro tik natūralūs ingredientai, vengiama cheminių priedų. Didelio dėmesio susilaukia įvairi augalinė produkcija – virtuvė atsigrežia į vegetarus, kurių, anot statistikos, kasmet daugėja ir Lietuvoje. Meniu yra siūlomi įvairūs patiekalai iš daržovių, kuriami unikalūs ir netikėti skonių deriniai.

Pastebima, kad įmantrūs ištaigingi patiekalai nebėra pirmose meniu pozicijose ir nebediktuoja madų. Dabar grįžtama į pradžią. Neturėdami jokių išradimų kadaise žmonės maitindavosi vien tik natūraliais produktais, kuriuos pasiūlydavo gamta. Tai akcentuoja ir šiandienos inovatyvūs šefai, ieškantys įmantrumo paprastume.

Ekologija ir dar kartą ekologija. Aplinkos tausojimas, maisto švaistymo mažinimas jau greitai taps ikoninėmis XXI a. pr. sąvokomis. Bet kartais jas reikia pasikartoti. Ypač toms maitinimo įstaigoms, kurios abejingai išmeta maisto likučius.

Aktyviai tęsiamos ir vystomos pastarųjų kelerių metų tendencijos siūlo universalią formulę: sveikas žmogus – sveikas maistas – sveikas restoranas – sveika aplinka. Žinoma, kiekvieno restorano sėkmės formulė unikali. Skirtingi ir turimi resursai. Tačiau, pavyzdžiui, ekologiško namų gamybos padažo galima pasigaminti didesnį kiekį, kurio užtektų ilgesniam laikui. Juk sprendimai irgi gali būti paprasti.

Šaltinis: restaurant.org; leidinys „What‘s hot. 2018 Culinary Forecast.“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *