Sėkmės formulė: unikali lankytojo patirtis.

2018 metų rinkos tendencijos rodo, kad šiais metais vienas svarbiausių kiekvieno prekės ženklo elementų bus vartotojo patirtis. Tai galioja visoms verslo sritims. Restoranų, kavinių prekiniai ženklai – ne išimtis. Šiandien maitinimo įstaiga yra ne tik erdvė skaniai pavalgyti, bet ir vieta, kur gali susiburti draugai, vieta, kuri klientams leidžia atsikvėpti ir sugrįžti vėl. O jie sugrįžta tik ten, kur verta. Remdamiesi ne vien skonio, tačiau ir visais likusiais pojūčiais.

Ar pastebite, kad greito maisto restoranai pasižymi nuosaikiu, neįmantriu įrengimu, pernelyg kietomis kėdėmis ar suoleliais, o fone greitu ritmu groja populiari muzika? Ar atkreipiate dėmesį, kai nuėjus į prabangų restoraną, pasitinka išskirtinė elegantiška aplinka, kuriai sukurti naudojamos itin prašmatnios medžiagos?

Išmaniai suprojektuotas ir pagrindinę restorano idėją atitinkantis interjeras klientams turi tokią pat įtaką kaip ir gardūs, patyrusių virtuvės šefų paruošti patiekalai ir profesionalus aptarnavimas. Nuo to priklauso, ar klientas dar sykį apsilankys restorane, ar jį rekomenduos kitiems, gerai įvertins. Kuriant interjero dizainą ypač svarbi išskirtinė istorija. Kiekviena detalė ir spalva privalo turėti savo vaidmenį ir būti pasakojamos istorijos dalimi. Antraip maitinimo vieta nekels emocinio prisirišimo ir nebus išskirtinė.

Bet grožis dar ne viskas. Visa erdvė privalo būti tinkamai suprojektuota, virtuvės, stalų, baro išplanavimas ir atstumai turi būti optimalūs, užtikrinantys greitą aptarnavimą, patogius praėjimus, kuriantys gerą kliento patirtį. Tačiau Lietuvoje matome ir kitokių pavyzdžių. Kavinės ar restorano gale ar atskiroje erdvėje esantys staliukai atsiduria „aklojoje zonoje“ ir lieka pamiršti. Taip neturėtų būti. Tai kenkia reitingams.

Ypač dažna klaida, kurią daro maitinimo įstaigos – mėgina nenatūraliai perkelti kitos šalies patirtį įrengdami tariamai autentišką aplinką, tarkim, kiniško, prancūziško ar itališko restorano. O juk kartais daug didesnį efektą galima pasiekti pasitelkiant tik tam tikras detales, spalvas ir tinkamą apšvietimą.

Leiskime sau mėgautis. Paverskime šiuolaikines maitinimo įstaigas ypatingomis erdvėmis, kuriose vyrauja harmonija, aplanko natūrali ir šiuolaikiška patirtis. Pasitelkime vaizduotę. Išnaudokime kultūrines, ypatingas miesto vietas, tuščius loftus – juk tai ir gali sukurti unikalią vartotojo-kliento patirtį.

O kaip Lietuvos maitinimo įstaigoms pavyksta įgyvendinti savo vizijas, aiškinsimės jau visai netrukus. Ar visuomet sukuriama jauki aplinka? Ar novatoriškai įrengtos patalpos, neįprastas meniu galės kompensuoti grubias aptarnaujančio personalo klaidas? O gal viską pamiršti privers gardūs patiekalai?

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *